Dlaczego sam program lojalnościowy to dziś za mało?

Świat gna w zastraszającym tempie, zmieniają się nasze zachowania, oczekiwania, postrzeganie rzeczywistości. Sprawdzone metody budowania relacji z Klientem przestają wystarczać. Co zrobić, aby w tak dynamicznym środowisku być zawsze o krok przed konkurencją?

program lojalnościowy to dziś za mało - film

W dzisiejszym świecie na relację z Klientem musimy patrzeć coraz bardziej kompleksowo. Z pomocą przychodzi nam marketing lojalnościowy, który pozwala wypracować wielowymiarowe rozwiązania pomagające w budowie efektywnej relacji z odbiorcami naszych produktów. Aby dobrze zrozumieć, czym jest marketing lojalnościowy i czym różni się od samego programu lojalnościowego warto poznać 6 zasad.

  1. Specjalne traktowanie - Klienci przyzwyczaili się do programów lojalnościowych, oczekują czegoś więcej. Jeśli są lojalnymi Klientami, oczekują w zamian odpowiedniego traktowania. W praktyce może to oznaczać różne działania: wyróżnianie Klientów przy pomocy kart stopniujących, nagrody niespodzianki, nagrody będące jedynym w swoim rodzaju przeżyciem itd.
  2. Ułatwienie - Świat jest coraz bardziej skomplikowany i podejmowanie decyzji staje się coraz trudniejsze. Zadaniem marketingu lojalnościowego jest ułatwić Klientowi tę czynność.
  3. Komfort - Z poprzedniej zasady wynika kolejna, marketing lojalnościowy powinien służyć potwierdzaniu słuszności wyboru dokonanego przez Klienta.
  4. Czujność - Skoro świat tak bardzo się zmienia, jak za nim nadążyć? Skąd można się dowiedzieć w jaki sposób zmienili się nasi odbiorcy. Najefektywniejsze jest gromadzenie danych o działaniach lojalnych Klientów. Ich analiza pozwoli dobrze dopasować ofertę firmy do zmieniających się realiów.
  5. Efektywność - Stali, lojalni Klienci to ogromna siła i dochód dla przedsiębiorstwa. Działania skierowane do nich są dużo efektywniejsze, ponieważ gwarantują regularne zwiększanie się zysków.
  6. Strategia - Całość podejmowanych działań musi być oparta o przemyślane, celowe planowanie, dobra strategia zwiększa szanse na sukces.

Zapraszamy do śledzenia działu TRENDY lub do zapisania się na newsletter. Już niedługo podzielimy się wiedzą na temat najnowszych trendów, wyników badań i narzędzi pozwalających efektywnie korzystać z marketingu lojalnościowego.