2021-02-12

Nagrody w programach lojalnościowych w czasach pandemii

Nagrody w programach lojalnościowych w czasach pandemii

E-nagrody - nowoczesny sposób nagradzania bliski naszym nawykom

Obecna rzeczywistość w znaczący sposób wpłynęła na funkcjonowanie niemalże każdej firmy na rynku. Czas pandemii wymógł na przedsiębiorcach wiele zmian w zarządzaniu organizacją, ale również uświadomił jak ważne jest zbudowanie silnej relacji z klientem. Mimo trudnej sytuacji gospodarczo-społecznej programy lojalnościowe nadal stanowią silne narzędzie wspierające sprzedaż. Zmieniająca się jednak sytuacja na rynku, a zwłaszcza mocna rola konsumenta, wymusza dokonanie pewnych zmian w podejściu do tematu katalogu nagród w działaniach promocyjnych. Dlaczego? Bo zmieniło się ogólne podejście konsumentów do zakupów w życiu codziennym. Nawyki, które posiadamy jako konsumenci wpływają na nasze zachowania jako uczestników programu lojalnościowego, niezależnie od tego, czy reprezentujemy firmę, czy uczestniczymy jako osoba fizyczna. Czym się zatem kierować? Należy zaobserwować w jaki sposób konsument obecnie dokonuje wyboru. Obawa przed wyjściem z domu, kwarantanna, lockdown wpłynęła na to w jaki sposób robione są obecnie zakupy. Co się zatem zmieniło?

Zakupy przez internet

Znacząca część zakupów została przeniesiona do internetu, gdzie można kupić praktycznie wszystko bez konieczności wychodzenia z domu. W związku z tym, wiele firm podążając za zmieniającą się sytuacją, przeniosło swoje działania do internetu. Pandemia to znaczny rozkwit e-commerce. Teraz priorytetem są bezpieczne zakupy!

Lista zakupów

Rozważniej podejmowane są decyzje co do listy nabywanych produktów czy usług. Z częścią zakupów konsument wstrzymał się zupełnie, a zakup niektórych produktów został odłożony w czasie. Ograniczenia w dostępie do usług, głównie gastronomicznych wzmogły zakupy spożywcze, a dbałość o higienę i bezpieczeństwo spowodowała zapotrzebowanie na produkty sanitarne. Teraz priorytetem są aktualne potrzeby!

Dostęp do produktów

Zakupy on-line to ogromny wybór produktów ograniczony jedynie naszymi preferencjami i budżetem. Możemy wybierać spośród ulubionych marek i sprawdzonych dostawców, do których mamy zaufanie. Popularnym narzędziem stały się elektroniczne kody umożliwiające rozliczenie płatności w ramach dokonywanej transakcji. Atutem jest również bezproblemowa możliwość zwrotu zakupionego towaru. Teraz priorytetem jest swoboda wyboru!

Realizacja zamówień

Większość firm prowadzących sprzedaż on-line gwarantuje szybką dostawę zakupionych produktów. Często produktami możemy się cieszyć już w ciągu kilku kolejnych dni. Teraz priorytetem jest szybka realizacja zamówień!

Bezpieczne zakupy, zaspokojenie aktualnych potrzeb, swoboda wyboru, szybka realizacja zamówień

Podobnego podejścia oczekuje się teraz w obszarze katalogu nagród w programach lojalnościowych. Liczą się proste zasady gratyfikacji i szybki, niemalże natychmiastowy odbiór zdobytych korzyści. Co należałoby zmienić, aby temu sprostać? Należy zaproponować taki sposób nagradzania, aby wpisywał się w obecne trendy związane z elastycznymi i bezpiecznymi zakupami oraz dawał uczestnikowi większą swobodę wyboru nagrody niż ma to miejsce przy zamkniętej liście nagród rzeczowych. Nagroda ma być atrakcyjna z punktu widzenia uczestnika.

E-nagrody - nowoczesny sposób nagradzania bliski naszym nawykom

Decydując się na wykorzystanie E-nagród dajemy uczestnikowi akcji promocyjnych wybór nagrody zgodnie z jego aktualnymi potrzebami i preferencjami. Kody rabatowe są lubianym i często stosowanym narzędziem na rynku e-commerce - można je wykorzystać na zakup ubrań, kosmetyków, żywności, elektroniki i wielu innych produktów. Uczestnik dokonuje zakupu online lub w sklepie stacjonarnym zmniejszając cenę zakupu o wartość e-kodu. Uczestnicy mogą zamówić e-kody i otrzymać je drogą elektroniczną w krótkim okresie czasu. Jest to zdecydowanie bardziej komfortowe rozwiązanie, zwłaszcza w dzisiejszych czasach, w których smartfony i inne urządzenia mobilne towarzyszą nam niemal non stop. Zakupy takie mają również jeszcze jedną zaletę - korzystając z większości e-kodów nabywamy produkt, który możemy zwrócić w przypadku gdy nie spełni naszych oczekiwań. Takiego rozwiązania nie praktykuje się w przypadku katalogu z nagrodami rzeczowymi. Nie możemy jednak zapomnieć, że istnieją uczestnicy, którzy cenią sobie tradycyjne nagrody w formie rzeczowej. W takiej sytuacji E-nagrody mogą stanowić uzupełnienie takiej listy nagród czyniąc ją bardziej elastyczną i atrakcyjną.

Zobacz także: Jakie nagrody stosować w programach lojalnościowych?

Powrót
© 2021 PRO.FILL Sp. z o.o. Sp. k. Polityka prywatności