2020-12-10

Zastosowanie rozwiązania E-nagrody we wspieraniu różnorodnych akcji promocyjnych

Zastosowanie rozwiązania E-nagrody we wspieraniu różnorodnych akcji promocyjnych

Planując akcję promocyjną wspierającą sprzedaż produktów lub usług do klientów mamy do dyspozycji różnego rodzaju mechaniki. Zależnie od wielkości oraz struktury firmy akcje promocyjne są tworzone i obsługiwane przez różne działy: marketingu, sprzedaży lub HR. Wiedząc kogo i za co chcemy nagradzać, mając zasady, regulamin i materiały komunikujące akcję do jej uczestników stajemy przed podjęciem decyzji, jakie nagrody wręczyć za spełnienie warunków promocji. Nagrody powinny być ciekawe, przyciągające uwagę uczestników, ale jednocześnie powinny być proste w obsłudze. Najlepiej również, żeby ich wydanie oznaczało minimalne koszty dla organizatora. I tu wkraczają E-nagrody! Rozwiązanie bardzo elastyczne w zastosowaniu.

Stworzyliśmy narzędzie, którego głównym celem jest wsparcie organizatora akcji promocyjnej w wydaniu nagród. Założyliśmy, że kilkadziesiąt największych marek oferujących elektroniczne kody umożliwiające zakupy w ich sklepach będzie atrakcyjne dla uczestników akcji. Narzędzie dostępne w modelu abonamentowym zostało zaprojektowane tak, aby w bardzo prosty sposób obsłużyć dowolne akcje promocyjne, doskonale wspierając zespoły marketingu, sprzedaży lub HR.

Tak też się dzieje, a najlepiej pokazują to przykłady zastosowania.


Przykład 1.

Cykliczna promocja dla dystrybutorów
Firma prowadzi od lat projekt, w którym nagradza dystrybutorów doładowaniem do kart przedpłaconych. Mechanizm promocji zakłada nagradzanie za określony poziom zakupów zrealizowanych w kolejnych 1-2 miesięcznych okresach, 3-4 razy w roku. W tym przypadku arkusze Excel zostały zastąpione przez konta w serwisie internetowym E-nagrody, a obligatoryjnie przekazywane nagrody w formie doładowań na kartę praktycznie nieograniczonym wyborem nagród cyfrowych (opcja PREMIUM). Dodatkowo uczestnicy akceptują w systemie regulamin, RODO i zapoznają się z zasadami na dedykowanych materiałach graficznych. Po zakończeniu kolejnego okresu rozliczeniowego do systemu E-nagrody importujemy wartość doładowań na poszczególne konta, a uczestnicy składają zamówienia.
Twoja korzyść: Oszczędzamy dziesiątki godzin pracy przedstawicieli i innych osób w ramach każdej promocji.


Przykład 2.

Prezenty dla pracowników
W tym roku spotkania świąteczne gromadzące wszystkich pracowników firmy będą bardzo ograniczone, jeśli w ogóle możliwe. Zastanawiamy się co i w jaki sposób wręczyć w ramach prezentu oraz jak zoptymalizować koszty dostarczenia upominków. Odpowiedzią tutaj jest rozwiązanie E-nagrody. W zaledwie kilka dni jesteśmy w stanie podpisać umowę, założyć i skonfigurować konto klienta w systemie E-nagrody i udostępnić system do jego dyspozycji (opcja PREMIUM). Klient tworzy akcję, dodaje konta pracowników, doładowuje je środkami na prezent świąteczny lub nagrodę za mijający rok. Pracownicy otrzymują zaproszenia z linkiem do dedykowanej komunikacji i rejestrują się w serwisie. Następnie, w miarę posiadanych środków zamawiają dowolne prezenty dla siebie lub swoich bliskich.
Korzyść pracownika: Obdarowany może wykorzystać kod również na prezent, przekazując go dalej do osoby, której chce go wręczyć.


Przykład 3.

Dodatkowe nagrody w prowadzonym programie
Firma prowadzi od kilku lat program lojalnościowy dla kluczowych klientów, oparty o dedykowaną aplikację i katalog nagród zawierający kilkadziesiąt nagród rzeczowych. Chcemy uatrakcyjnić ofertę nagród dla uczestników i podążać za aktualnymi trendami, skrócić czas ich dostarczenia oraz zmniejszyć koszty logistyki. Idealnym rozwiązaniem są nagrody cyfrowe - kilkadziesiąt znanych marek - dołączamy w postaci nowej kategorii do katalogu nagród. Uczestnicy zyskują prawie nieograniczony wybór spośród milionów produktów. Zbieramy zamówienia na nagrody cyfrowe w systemie programu i przekazujemy je do systemu E-nagrody. Zależnie od skali możemy dodać zamówienia pojedynczo, zaimportować większą ich ilość z pliku lub w pełni zautomatyzować proces i skorzystać z możliwości integracji systemów (opcja MEDIUM). Same kody zostaną dostarczone z serwisu E-nagrody bezpośrednio na wskazany e-mail lub numer telefonu komórkowego.
Twoja korzyść: Minimum przekazanych danych - informacja o klientach i transakcjach nie wychodzą poza system organizatora programu. Do realizacji zamówienia wystarczą nam podstawowe dane kontaktowe.


Przykład 4.

Wsparcie akcji promocyjnej bez przekazywania danych osobowych
Organizator prowadzi dowolną akcję promocyjną, ale nie chce przekazywać danych osobowych swoich kontrahentów. Interesuje go jedynie pozyskanie nagród cyfrowych, które sam przekaże nagrodzonym. Do przeprowadzenia akcji promocyjnej dla klientów lub sprzedawców potrzebny jest jedynie kod e-nagrody (może on później przez organizatora zostać: wysłany mailem, umieszczony w systemie CRM lub aplikacji do składania zamówień przez pracownika organizatora akcji). W tym przypadku system E-nagrody służy do zbiorczego złożenia zamówienia na wybrane e-kody i pobranie ich z systemu do dalszej dystrybucji (opcja BASIC). Nie musimy znać zasad akcji ani jej uczestników.
Twoja korzyść: Szybkie wdrożenie. Tego typu akcję możemy przygotować i uruchomić w kilka dni.

Te i wiele innych sytuacji wskazuje na to, że E-nagrody to rozwiązanie do zadań specjalnych! Gotowe na wczoraj :-)

Powrót
© 2021 PRO.FILL Sp. z o.o. Sp. k. Polityka prywatności