Masz pytania? Mamy odpowiedzi!
Od ponad 15 lat doradzamy markom i wspieramy ich sprzedaż poprzez realizację unikalnych, lojalnościowych rozwiązań. Przyjmuje to postać najczęściej długterminowych programów lojalnościowych, które tworzymy i obsługujemy kompleksowo, wykorzystując autorski system informatyczny, doświadczone zasoby kadrowe, prawne i magazynowe. Tworzymy rozwiązania szytę na miarę i dostarczamy unikalną pod względem funkcjonalnym technologię. Dzielimy się wiedzą i doświadczeniem z największymi. Naszymi klientami są m.in.: Ergo Hestia, PPG Polska, Kraków Airport, Blachotrapez.

- Co to jest program lojalnościowy lub motywacyjny?
- Jest to długoterminowe działanie wspierające sprzedaż, pozwalające na zbudowanie zawsze aktualnej bazy danych osób kontaktowych, utrzymywanie z nimi dobrego kontaktu, nagradzanie za zakupy i określone zachowania oraz umożliwiające precyzyjne zabudżetowanie kosztów i bieżącą ich kontrolę. Mechanika nagradzania oraz nagrody są każdorazowo dopasowane do zakładanych celów i możliwości finansowych organizatora programu. W programie stawiamy na budowanie i pogłębianie relacji z klientami (program lojalnościowy) lub na przekonanie uczestników do określonych zachowań czy zakupów (program motywacyjny).
- Jak zorganizować program lojalnościowy?
- Najważniejsze jest poznanie potrzeb działu sprzedaży, obecnie działających mechanizmów promocyjnych, które miałyby być wchłonięte przez nowy program, celów na kolejne lata i zderzenie ich z możliwościami budżetowymi. Na bazie takiej analizy i bieżącej wiedzy na temat najskuteczniejszych działań rynkowych powstaje mechanika programu, regulamin, aplikacja do jego obsługi oraz kalendarz aktywności w programie. Równolegle należy przygotować budżet programu, odpowiednio dobrać nagrody i zasady realizacji zamówień na nagrody, opracować komunikację programu i projekty graficzne. Większość kosztów programu to nagrody, ale żeby były to dobrze wydane pieniądze, poszczególne mechanizmy muszą być doskonale przygotowane.
- Czy program lojalnościowy jest dla mojej firmy?
- Tak. Trzeba tylko wypracować mechanikę i narzędzia programu odpowiednie do produktu, skali firmy organizatora oraz jego możliwości finansowych, realizujące zakładane, realne cele.
- Jaki jest najlepszy program motywacyjny?
- Najlepszy oznacza skuteczny. Ocena programu będzie zawsze dokonywana w kontekście firmy organizatora i założonych celów. Celem może być przykładowo zmiana przyzwyczajeń klientów i przekonanie ich do składania zamówień drogą elektroniczną lub zbudowanie relacji klient - przedstawiciel organizatora. Nie można więc po prostu wskazać uniwersalnej, najlepszej mechaniki programu.
- Jak wybrać nagrody do programu lojalnościowego?
- Najlepiej sprawdzają się rozbudowane katalogi zawierające nagrody rzeczowe, pieniężne (bony, doładowania na karty), nagrody cyfrowe oraz przeżyciowe. Dobrze sprawdzają się nagrody wspierające profesjonalistów w wykonywaniu pracy. Nagrody powinny być dobrane do ustalonego charakteru programu i jego komunikacji, dlatego w niektórych projektach sprawdzi się profesjonalne wsparcie w postaci brandowanych produktów lub zaproszenie do konkursu z wycieczkami.
- Ile kosztuje program lojalnościowy?
- Koszt programu lojalnościowego jest pochodną możliwości finansowych organizatora. Akceptacja warunków finansowych jest zawsze decyzją organizatora. Dopiero w odniesieniu do tego budżetu można wypracować najbardziej efektywny mechanizm programu i sposób jego obsługi. Kosztem programu lojalnościowego są głównie nagrody, a koszty przygotowania i obsługi stanowią znacznie mniejszy procent kosztów. Warto maksymalnie dopracować oba elementy.
- Co to jest grywalizacja?
- Jest to wykorzystanie w zasadach i procesach programu lojalnościowego lub motywacyjnego mechanizmów stosowanych w grach. Może to być wyświetlanie na jednym widoku uczestnika programu wszystkich kluczowych informacji, w formie ikon lub symboli, lub rywalizacja o nagrody główne w programie. Zastosowanie odznak, które doceniają najbardziej zaangażowanych uczestników, nie oznaczając dodatkowych kosztów finansowych dla organizatora, jest niedocenianym, bardzo angażującym uczestników mechanizmem.
- Jak quizy i ankiety wpływają na przebieg programu?
- Dobry program musi żyć i wciągać w interakcję swoich uczestników. Z drugiej strony trudno przekonać uczestników do poświęcenia czasu na aktywności programu. Quizy i ankiety robią to skutecznie pod warunkiem, że za ich prawidłowe wykonanie uczestnik otrzyma wartościową nagrodę. Mogą one również pełnić rolę edukacyjną w programie.
- Jaką rolę odgrywają dane w programie lojalnościowym?
- Pozyskanie, przetworzenie, zabezpieczenie, prezentacja danych to jedne z najważniejszych procesów w programie lojalnościowym lub motywacyjnym. Bardzo często dopiero po analizie procesów sprzedażowych możemy ustalić jakie mechaniki programu możemy zastosować. W niektórych przypadkach dane pozyskane w programie tworzą nowy obraz klientów lub dostarczają nowych informacji o koszyku zakupowym, wrażliwości na prowadzone promocje lub aktywności sił sprzedaży organizatora.
- Dział marketingu i dział sprzedaży - konflikt, czy synergia?
- Nie może odbyć się bez ścisłej współpracy obu działów, żeby nie spowodować konfliktu interesów. Typowym przykładem takiego konfliktu może być sytuacja, gdy w tym samym czasie w programie dodatkowymi punktami nagradzamy określone produkty, a przedstawiciele organizatora mają swoje cele ustawione na zupełnie inne. Na etapie analizy musimy wypracować zasady współpracy możliwe do utrzymania w czasie prowadzenia programu lojalnościowego. Mechanika i komunikacja programu powinna wspierać synergię działań realizowanych w obu działach.
Masz dodatkowe pytania? Skontaktuj się z nami.
KONTAKT