Masz pytania? Mamy odpowiedzi!
Działamy na rynku wspierania sprzedaży i programów lojalnościowych od kilkunastu lat. Zrealizowaliśmy z sukcesem ponad 70 projektów. Innymi słowy - wiemy co robić! Zaufali nam m.in. Ergo Hestia, PPG Polska, Kraków Airport, Blachotrapez.

- Czy możemy przeprowadzić program lojalnościowy przy ograniczonym budżecie?
- Oczywiście, możemy. Zamiast opierać się na tworzonych miesiącami indywidualnych rozwiązaniach, dedykowanym narzędziu IT, integracjach z bazami danych, można opracować program we własnym zespole (marketing + sprzedaż) i oprzeć jego realizację o gotowe rozwiązanie informatyczne. Przykładem są e-nagrody PREMIUM - rozwiązanie w którym można założyć promocję, zaprosić klientów, doładować im okresowo konta, zebrać zamówienia na nagrody i dostarczyć nagrody pocztą elektroniczną lub sms’em.
- Co to jest program lojalnościowy lub motywacyjny?
- Jest to długoterminowe działanie wspierające sprzedaż, pozwalające na zbudowanie zawsze aktualnej bazy danych osób kontaktowych, utrzymywanie z nimi dobrego kontaktu, nagradzanie za zakupy i określone zachowania oraz umożliwiające precyzyjne zabudżetowanie kosztów i bieżącą ich kontrolę. Mechanika nagradzania oraz nagrody są każdorazowo dopasowane do zakładanych celów i możliwości finansowych organizatora programu. W programie stawiamy na budowanie i pogłębianie relacji z klientami (program lojalnościowy) lub na przekonanie uczestników do określonych zachowań czy zakupów (program motywacyjny).
- Jak zorganizować program lojalnościowy?
- Najważniejsze jest poznanie potrzeb działu sprzedaży, obecnie działających mechanizmów promocyjnych, które miałyby być wchłonięte przez nowy program, celów na kolejne lata i zderzenie ich z możliwościami budżetowymi. Na bazie takiej analizy i bieżącej wiedzy na temat najskuteczniejszych działań rynkowych powstaje mechanika programu, regulamin, aplikacja do jego obsługi oraz kalendarz aktywności w programie. Równolegle należy przygotować budżet programu, odpowiednio dobrać nagrody i zasady realizacji zamówień na nagrody, opracować komunikację programu i projekty graficzne. Większość kosztów programu to nagrody, ale żeby były to dobrze wydane pieniądze, poszczególne mechanizmy muszą być doskonale przygotowane.
- Czy program lojalnościowy jest dla mojej firmy?
- Tak. Trzeba tylko wypracować mechanikę i zastosować narzędzia programu odpowiednie do produktu, skali firmy organizatora oraz jego możliwości finansowych, realizujące zakładane, realne cele.
- Jaki jest najlepszy program motywacyjny?
- Najlepszy oznacza skuteczny. Ocena programu będzie zawsze dokonywana w kontekście firmy organizatora i założonych celów. Celem może być przykładowo zmiana przyzwyczajeń klientów i przekonanie ich do składania zamówień drogą elektroniczną lub zbudowanie relacji klient - przedstawiciel organizatora. Nie można więc po prostu wskazać uniwersalnej, najlepszej mechaniki programu.
- Jak wybrać nagrody do programu lojalnościowego?
- Rozbudowane katalogi zawierające nagrody rzeczowe, pieniężne (bony, doładowania na karty), oraz przeżyciowe doskonale wyglądają, ale uczestnicy coraz częściej oczekują nieograniczonego wyboru nagród, a to jest dla organizatora bardzo kosztowne w obsłudze i dostawie, dlatego najlepszym rozwiązaniem są nagrody cyfrowe. Nagrody w postaci kodów elektronicznych będące środkiem płatniczym w sklepach internetowych są coraz częściej stosowanym rozwiązaniem, które może zapewnić dostęp do milionów produktów i usług.
- Ile kosztuje program lojalnościowy?
- Koszt programu lojalnościowego jest pochodną możliwości finansowych organizatora i jego oczekiwań względem tego programu . Składają się na niego koszty nagród oraz koszty przygotowania i obsługi programu lojalnościowego. Im wyższe oczekiwania względem złożoności programu i im wyższa obsługowość w jego realizacji, tym procent (z budżetu na całość przedsięwzięcia) przeznaczany na przygotowanie i obsługę jest większy.
- Ile kosztuje promocja oparta o e-nagrody?
-
Tutaj głównym kosztem będzie wartość wydanych nagród. Pozostałe koszty są sprowadzone do niezbędnego minimum. Uruchomienie narzędzia i nawiązanie współpracy to koszt 1000 zł netto*. Miesięczna obsługa narzędzia to również nie więcej niż 1000 zł netto. Skorzystanie z usług dodatkowych takich jak wypracowanie zasad programu, opracowanie regulaminu i materiału graficznego promocji, wysłanie zaproszeń do uczestników czy doładowywanie ich kont jest każdorazowo wyceniane - każdy projekt jest inny.
* Pakiet Premium - Co to jest grywalizacja?
- Jest to wykorzystanie w zasadach i procesach programu lojalnościowego lub motywacyjnego mechanizmów stosowanych w grach. Może to być wyświetlanie na jednym widoku uczestnika programu wszystkich kluczowych informacji, w formie ikon lub symboli, lub rywalizacja o nagrody główne w programie. Zastosowanie odznak, które doceniają najbardziej zaangażowanych uczestników, nie oznaczając dodatkowych kosztów finansowych dla organizatora, jest niedocenianym, bardzo angażującym uczestników mechanizmem.
- Jak quizy i ankiety wpływają na przebieg programu?
- Dobry program musi żyć i wciągać w interakcję swoich uczestników. Z drugiej strony trudno przekonać uczestników do poświęcenia czasu na aktywności programu. Quizy i ankiety robią to skutecznie pod warunkiem, że za ich prawidłowe wykonanie uczestnik otrzyma wartościową nagrodę. Mogą one również pełnić rolę edukacyjną w programie.
- Dział marketingu i dział sprzedaży - konflikt, czy synergia?
- Budowanie programu lojalnościowego, nie może odbyć się bez ścisłej współpracy obu działów, żeby nie spowodować konfliktu interesów. Typowym przykładem takiego konfliktu może być sytuacja, gdy w tym samym czasie w programie dodatkowymi punktami nagradzamy jedne produkty, a przedstawiciele organizatora mają swoje cele sprzedażowe ustawione na zupełnie inne. Mechanika i komunikacja programu powinna wspierać synergię działań realizowanych w obu działach.
Masz dodatkowe pytania? Skontaktuj się z nami.
KONTAKT