Programy B2B

Programy B2B - dla kogo?
Programy B2B przeznaczone są dla firm, które chcą związać się bliżej ze swoimi partnerami biznesowymi i skutecznie zmotywować ich do efektywnej współpracy. Ponieważ model B2B opiera się na transakcjach dokonywanych pomiędzy podmiotami gospodarczymi i przedsiębiorcami (w odróżnieniu od relacji B2C, która przebiega na drodze firma - klient indywidualny), programy lojalnościowe B2B tworzą relacje na polu najważniejszych ogniw sprzedaży. Dotyczą m.in. pośredników, dystrybutorów, hurtowni, przedstawicieli handlowych, sprzedawców, a także doradców. Target w sektorze B2B jest też znacznie mniejszy w porównaniu do B2C i wyspecjalizowany, a dodatkowo decyzja o dokonaniu zakupu stanowi proces bardziej złożony i podejmowany znacznie rzadziej. Z tego względu tak ważny jest wybór indywidualnej strategii lojalnościowej, ściśle dopasowanej do konkretnej grupy docelowej.
Marketingiem w takim wydaniu zajmujemy się nieprzerwanie od przeszło 17 lat, dzięki czemu jesteśmy w stanie opracowywać efektywne programy motywacyjne, skrojone na miarę Twojego przedsiębiorstwa. Wszelkie proponowane przez nas rozwiązania zostają poprzedzone analizą zarówno rynku, w ramach którego funkcjonuje Twój biznes, jak i cech samej organizacji oraz typu docelowego odbiorcy. Działamy sprawnie, rzetelnie i jesteśmy w pełni elastyczni, dostosowując się nawet do najtrudniejszych wymagań oraz warunków pracy. Klienci zawsze mogą liczyć na duże zaangażowanie z naszej strony, a także na łatwą i skuteczną komunikację podczas wszystkich etapów przygotowywania oraz obsługi programu.
Nagrody lojalnościowe jako programy B2B
Najpopularniejszymi metodami marketingowymi w programach B2B są rabaty i upusty na produkty firmowe, katalogi nagród, kupony premiowe i karty przedpłacone. Dodatkową ideą motywacji są ponadto wartości takie jak wsparcie handlowe i reklamowe, zaproszenia na eventy, wyjazdy integracyjne, konferencje i szkolenia, usprawnienia w kontakcie z firmą i przede wszystkim postrzeganie partnera jako jednostki należącej do ekskluzywnej grupy, dostępnej wyłącznie dla wybranych.
Programy B2B dopasowane do oczekiwań Klienta
Prawidłowo wykonany system B2B odpowiada strategii biznesowej i buduje korzystny wizerunek przedsiębiorstwa w środowisku branżowym. Aby program faktycznie wspierał rozwój działalności, jego wdrażanie powinno składać się z kilku podstawowych etapów. Pierwszy z nich to rzetelne badanie rynku, potrzeb Klienta i jego partnerów biznesowych, a także analiza skuteczności poszczególnych nagród motywacyjnych. Drugi etap polega na przedstawieniu mechaniki planowanego systemu, wyjaśnieniu ewentualnych niejasności i omówieniu specyfiki działania. Następna jest analiza przedwdrożeniowa programu i jego testy. To dobry moment, aby stwierdzić, czy końcowy produkt okaże się przyjazny dla użytkownika i nie stawia przed nim zbyt wiele wymagań formalnych. Końcowy etap polega na wdrożeniu programu i kontroli działania aplikacji.
Korzyści ze współpracy z firmą specjalizującą się w projektach b2b:
- Budowanie przywiązania, relacji i realizacja celów biznesowych w oparciu o wiedzę oraz doświadczenie profesjonalistów.
- Pomoc w zakresie wyboru optymalnej mechaniki, strategii i koncepcji programu, modelu rozliczeniowego i systemu nagród.
- Wygodny dostęp do panelu programu, proste i przejrzyste zasady, czytelny regulamin.
- Opracowanie graficzne materiałów marketingowych i nadzór nad ich produkcją oraz copywriting.
- Możliwość rozbudowania programu o funkcje odpowiadające bieżącym potrzebom klienta, a także realizacja dodatkowych działań promocyjnych.
- Bezpieczne rozwiązania IT, obsługa strony www, wykorzystanie najnowszych technologii.
- Całościowa obsługa logistyczna m.in. obsługa zamówień, zakup produktów, dystrybucja nagród, obsługa reklamacji, nadzór nad bazą nagród i akcesoriów promocyjnych.
- Stałe wsparcie ze strony dedykowanego opiekuna programu, możliwość konsultacji na każdym etapie.
- Kontakt z uczestnikami programu oraz analiza ich zachowań.
- Skoncentrowanie uwagi na prowadzeniu biznesu (Klient nie musi tracić czasu na pracochłonne czynności administracyjne, np. gromadzenie i archiwizację dokumentów, raportowanie).
- Wsparcie podatkowo-prawne.
Doradztwo prawne i podatkowe w ramach programów B2B
Podczas opracowania programu B2B zawsze należy wziąć pod uwagę aspekty prawne, podatkowe i ochronę danych osobowych. Prace w tym zakresie powinny obejmować przede wszystkim przygotowanie umów łączących wszystkie strony projektu, a także regulaminów i zasad obowiązujących w programie, zgodnie z aktualnymi przepisami prawnymi i standardami Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO). Ważnym aspektem jest także dobór optymalnych rozwiązań, gwarantujących efektywność podatkową (PIT, VAT).