Programy lojalnościowe

Programy lojalnościowe od Pro.fill

Czy warto tworzyć program lojalnościowy?

Lojalność konsumentów wynika z przeświadczenia, że konkretna marka zaspokaja w pełni ich potrzeby i to ona staje się pierwszym wyborem podczas podejmowania decyzji zakupowych. Proces jej budowania jest trudny i czasochłonny, ale znacząco przekłada się na wysokość sprzedaży. To ona gwarantuje firmie stałe funkcjonowanie na rynku oraz nieprzerwany rozwój. Z tego względu programy lojalnościowe cieszą się coraz większą popularnością, ponieważ obok jakości produktów lub usług, poziomu obsługi klienta oraz wiarygodności przedsiębiorcy istotnie wpływają na przywiązanie klienta do brandu.

Tworzone programy lojalnościowe, aby były efektywne i skuteczne, muszą być bardzo dobrze przygotowane. Odpowiednio skonstruowane zasady uczestnictwa w systemie przyczyniają się do realizacji celu, który stanowi zbudowanie trwałych relacji z klientami oraz kontrahentami.

Dla kogo programy lojalnościowe są tworzone? Recepta na skuteczny system motywacyjny

Odpowiednio opracowany program lojalnościowy przynosi korzyści zarówno organizatorowi - w postaci wzrostu sprzedaży, jak i beneficjentowi - poprzez zmniejszenie kosztów związanych z zakupami. Zadowolony klient chętnie dzieli się swoją opinią z innymi osobami, co stanowi najbardziej wiarygodną reklamę dla marki. Lojalny i świadomy konsument jest również skłonny zapłacić wyższą kwotę za dany produkt czy usługę, jeśli ma pewność, że spełni ona jego oczekiwania.

Program lojalnościowy stanowi również skarbnicę wiedzy o docelowej grupie klientów. Wiedząc, jakie produkty wybierają najczęściej uczestnicy systemu, możemy zaproponować komplementarne wyroby, dodatkowo promując asortyment. To z kolei stwarza możliwość stworzenia oferty idealnie zorientowanej na oczekiwania konsumentów, generując dużo większe przychody. Warto zauważyć, że oddani klienci wiążą się z mniejszymi kosztami ich obsługi, ponieważ świadomość ich potrzeb gwarantuje efektywną komunikację. Dodatkowo nowi użytkownicy mają więcej pytań i wątpliwości, które należy niezwłocznie rozwiązać.

Pomysły na program lojalnościowy, który będzie skuteczny

O skuteczności programu lojalnościowego decyduje jego forma i atrakcyjność nagród, spełniająca indywidualne oczekiwania uczestnika. Warto, aby opracowany system motywował do podejmowania wyzwań oraz jednocześnie nie zniechęcał poziomem skomplikowania. Ważne, by reguły systemu motywacyjnego były jasne i przejrzyste. Użytkownik po szybkim przeczytaniu zasad powinien od razu zrozumieć warunki przyznawania punktów, by szybko zdecydować o przystąpieniu do programu.

Warto wskazać, dla kogo programy lojalnościowe są przeznaczone. Dobrze działa element niedostępności. Gdy klienci muszą spełnić określone warunki pozwalające na uzyskanie karty lojalnościowej (np. dokonanie jednorazowego zakupu powyżej określonej kwoty), czują się wyróżnieni. Nadanie odpowiedniego prestiżu sprawi, że program lojalnościowy stanie się jeszcze bardziej popularny.

Sukces systemu zależy także od samych nagród. Najczęściej należą do nich: zniżki, bony prezentowe, nagrody rzeczowe w postaci produktów znajdujących się w asortymencie danej firmy. Nie paktuje się natomiast wymiany „punktów” na gotówkę. Lojalność wzmacniają natomiast karty przedpłacone, które można zrealizować jedynie w sklepie internetowym lub stacjonarnym albo placówce danej firmy. Coraz większe sukcesy odnoszą nagrody cyfrowe, które dają nieograniczone w zasadzie możliwości wyboru produktu dopasowanego do potrzeb. Kluczowe w powodzeniu opracowanego systemu są zarówno pomysły na program lojalnościowy, jak i odpowiadanie na potrzeby klientów w postaci udzielanych nagród.

Programy lojalnościowe, z których chętnie korzystają użytkownicy

Do największych wyzwań stojących przed osobami opracowującymi programy lojalnościowe należy zachęcenie do udziału użytkowników. Jednym ze sposobów jest automatyczne traktowanie kupującego jako uczestnika programu. Takie rozwiązanie zdecydowanie łatwiej można zrealizować w e-commerce, gdzie zakup najczęściej odbywa się za pomocą konta w systemie sklepowym, niż w tradycyjnej placówce handlowej ze względu na konieczność rejestracji. Skuteczne rozwiązanie stanowi także metoda niedostępności, wspomniana powyżej.

Warto podpatrywać systemy lojalnościowe prowadzone przez konkurencję, mając na względzie to, że kupujący wymagają od marek kreatywności i stałego podążania za trendami. Zwykła karta na punkty często zastępowana jest aplikacją. Wiele także zależy od grupy docelowej. Poznanie jej oczekiwań to punkt wyjścia w skonstruowaniu skutecznego programu klienckiego.

Efektywne programy lojalnościowe od Pro.fill

W odróżnieniu od programów motywacyjnychprogramy lojalnościowe nie są mierzone wyłącznie przez pryzmat skuteczności w ramach zwiększania obrotów przedsiębiorstwa. Ten rodzaj marketingu nastawiony jest nie tyle na zrealizowanie określonych celów sprzedażowych, co na zbudowanie silnych relacji między klientem a firmą. Skuteczny program lojalnościowy pozyskuje zaufanie odbiorców i trwale przywiązuje ich do danego produktu, marki czy też określonej sieci lub punktu handlowego. Aby nasze działania w tym zakresie były efektywne, wszelkie istotne elementy projektu konsultujemy z Twoim personelem oraz poprzedzamy analizą rynku, w ramach którego funkcjonuje Twój biznes. Dzięki temu otrzymujemy system w pełni dopasowany do potrzeb przedsiębiorstwa oraz optymalny pod względem rodzaju grupy docelowej.

Nasze doświadczenie na polu opracowywania, wdrażania i bieżącej obsługi programów lojalnościowych obejmuje ponad 15 lat. Tak długi okres obecności w branży pozwala nam wcielać w życie rozwiązania, dzięki którym odbiorcy usług naszych Klientów ufają im, kupują nawet po wyższych cenach, a także namawiają do zakupu swoich znajomych.

Współpracując z naszą firmą, oprócz skuteczności podejmowanych przez nas działań, możesz liczyć również na pełną elastyczność. Zapewniamy szeroki zakres wsparcia podczas wszystkich etapów projektu, bieżącą komunikację oraz jesteśmy w stanie dostosować się do oczekiwań wymagających Klientów.

Przebieg współpracy - opracowanie i wdrożenie programu lojalnościowego

Pierwszą czynnością, jaką podejmujemy po zdecydowaniu się przez Ciebie na skorzystanie z naszych usług jest analiza przedwdrożeniowa. Ciekawe pomysły na program lojalnościowy nie zaowocują, jeżeli nie zostaną poprzedzone udzieleniem odpowiedzi na kilka podstawowych pytań:

  • Co chcesz osiągnąć, wdrażając program lojalnościowy?
  • Jakie są potrzeby Twoich klientów?
  • Co przyciągnie uwagę konsumentów?
  • Co możesz zaoferować uczestnikom programu?

Warto zastanowić się dla kogo programy lojalnościowe powinny być tworzone, jaki mechanizm programu będzie najskuteczniejszy i jakie benefity sprawdzą się najlepiej jako nagrody. Konieczne staje się również określenie działań marketingowych - sposobów i form komunikacji, za pomocą których trafimy do uczestników programu.

W ramach analizy przedwdrożeniowej wyznaczamy wstępne założenia programu lojalnościowego oraz wybieramy skuteczne narzędzia, pozwalające zbudować długotrwałą i silną relację z klientem. Na tym etapie bazujemy na uzyskanych od Ciebie danych oraz na wnioskach wynikających z przeprowadzonych przez nas badań rynku. Kiedy z naszych działań powstanie już wyraźny szkic projektu, szczegółowo omówimy z Tobą wszelkie strategiczne zagadnienia i dostosujemy je do przekazanych przez Ciebie zaleceń. Następnie - po otrzymaniu z Twojej strony pełnej aprobaty opracowanego projektu - zajmiemy się przygotowaniem programu od strony technicznej i wizualnej oraz stworzymy dedykowaną dokumentację. Aby umożliwić Ci wydajną obsługę kampanii, opracujemy także spersonalizowany system IT oraz stronę internetową przeznaczoną dla jej odbiorców. W ostatnim etapie wdrażania programu lojalnościowego po raz ostatni skonsultujemy z Tobą wszystkie istotne założenia oraz funkcjonalności. Po uzyskaniu finalnej akceptacji, zostanie on uruchomimy.

Bieżąca obsługa programu lojalnościowego

Nasze wsparcie nie kończy się zatem na samym tylko przygotowaniu i wdrożeniu programu lojalnościowego. Po wcieleniu projektu w życie monitorujemy jego efektywność i optymalizujemy poszczególne elementy systemu, nieustannie zwiększając ich skuteczność oraz maksymalizując poziom zaangażowania uczestników. Ponadto zajmujemy się również jego bieżącą obsługą, we wskazanym przez Ciebie zakresie. Na Twoje życzenie jesteśmy w stanie podjąć się m.in.:

  • przygotowywania dodatkowych akcji marketingowych,
  • obsługi infolinii i pozostałych kanałów komunikacji,
  • przeprowadzania zakupów oraz magazynowania i wysyłki nagród oferowanych w ramach programu lojalnościowego,
  • doboru rozwiązań podatkowych opłacalnych dla przedsiębiorstwa,
  • opracowania projektów i nadzoru nad produkcją materiałów reklamowych,
  • stworzenia wszelkich potrzebnych treści copywriterskich,
  • bieżącej obsługi pod kątem reklamacji,
  • całościowego nadzorowania budżetu kampanii,
  • profesjonalnego doradztwa podatkowego w ramach zagadnień dotyczących programu.

Interesują Cię programy lojalnościowe, a jednocześnie współpraca z rzetelnym i działającym w pełni kompleksowo partnerem? Koniecznie zapoznaj się z pozostałymi dostępnymi w naszej witrynie informacjami. Serdecznie zachęcamy do skorzystania z usług firmy Pro.fill oraz do nawiązania bezpośredniego kontaktu. Kompleksowy program lojalnościowy opracowany na podstawie oczekiwań organizatora i potrzeb klienta może być częścią skutecznej strategii marketingowej.

Lojalność to rezultaty
© 2020 PRO.FILL Sp. z o.o. Sp. k. Polityka prywatności