WSPARCIE SPRZEDAŻY

Wsparcie sprzedaży w nowoczesnym biznesie

Bieżące wsparcie sprzedaży jest szczególnie potrzebne w czasach, kiedy na rynku co chwilę pojawia się nowa konkurencja, a napływ komunikatów reklamowych sprawia, że coraz trudniej pozyskać uwagę grupy docelowej i dotrzeć do niej bezpośrednio ze swoim artykułem lub usługą. Z tego względu programy wsparcia sprzedaży cieszą się ogromną popularnością w każdej branży. Działania te przywiązują klientów i partnerów biznesowych do firmy, wspomagają budowanie relacji, popularyzują produkty, budują wiarygodność marki, a co najważniejsze, powodują wzrost zysków. Formy wsparcia sprzedaży są różne - od krótkotrwałych akcji promocyjnych, po długofalowe programy lojalnościowe, partnerskie, punktowe i motywacyjne. Wybór odpowiedniej metody zależy przede wszystkim od charakteru i wielkości grupy docelowej, oczekiwanych efektów kampanii, momentu rozwoju, w jakim znajduje się przedsiębiorstwo oraz rodzaju oferowanych usług lub produktów.

Efektywne metody wsparcia sprzedaży

Do skutecznych narzędzi wsparcia sprzedaży należą:

  • Programy lojalnościowe – budują przywiązanie do danej marki i wzmagają poczucie przynależności do elitarnego grona odbiorców. Co więcej, poprzez wprowadzenie takiego programu, firma może analizować zmiany zachowań swoich partnerów i klientów, a także na bieżąco reagować na ich potrzeby.
  • Sampling – udostępnienie próbek towarów poprzez np. dodanie do gazety. Rozwiązanie sprawdzi się najlepiej w następujących sytuacjach: firma wprowadza nowy produkt na rynek, chce przedstawić odmienny sposób użycia wyrobu lub nakłonić klienta do przetestowania danego artykułu. Sampling idealnie nadaje się także do akcji cross-reklamowych, kiedy firma oferuje odbiorcom produkty wzajemnie uzupełniające się np. kawa i kubek, pralka i proszki do prania.
  • Testy - umożliwienie konsumentom wypróbowania produktu. Warto zbierać feedback, który dostarczy cennych informacji na temat artykułów.
  • Szkolenia - prezentacja produktów może być połączona z testowaniem i przekazywaniem wartości edukacyjnych. Szkolenia to doskonała okazja do spotkania przedstawicieli firmy z klientami i partnerami biznesowymi, wymiany uwag i informacji.
  • Sprzedaż premiowa - dołączenie nagród do oferowanych produktów lub usług. Nagroda jest przyznawana po spełnieniu określonych warunków.
  • E-mail marketing - dotarcie do odbiorcy za pośrednictwem wiadomości mailowych. Większość użytkowników internetu sprawdza swoją skrzynkę codziennie, więc istnieje duża szansa, że po otwarciu wartościowego komunikatu, adresat poświęci czas na jego analizę. Warto dodać, że właściwie przeprowadzone kampanie e-mail marketingowe mogą pomóc w uzyskaniu dostępu do danych statystycznych oraz przynieść zadowalające wyniki w procesie budowania bazy odbiorców przyszłych akcji promocyjnych.
  • Konkurs – ta forma pozwala na jeszcze większe zaangażowanie uczestników, szczególnie jeśli organizator wymaga wykonania określonego zadania. Zaletą konkursu jest także krótki czas potrzebny do jego uruchomienia.

Wsparcie sprzedaży – przeprowadzenie akcji promocyjnej

Aby strategia promocyjna przebiegła w kontrolowany sposób i przyniosła oczekiwane rezultaty, jej poprowadzenie warto powierzyć specjalistom. Dzięki temu Klient ma pewność, że wszelkie działania zostały zorganizowane w sposób prawidłowy i zgodny z prawem. Dodatkowo, profesjonalni doradcy czuwają nad aktualnym stanem kampanii i monitorują jej przebieg.

Każda akcja wsparcia sprzedaży powinna składać się z kilku podstawowych etapów, takich jak:

  • Wybór produktu, analiza rynku i działań konkurencji, charakteru grupy docelowej, badanie potrzeb firmy, określenie realnych celów marketingowych i sprzedażowych. To także moment określenia budżetu promocji, czasu jej trwania i obszaru, jaki ma objąć.
  • Wybór optymalnej metody wsparcia sprzedaży.
  • Zaplanowanie akcji promocyjnej i omówienie jej przebiegu z Klientem, wprowadzenie ewentualnych zmian do projektu.
  • Przeprowadzenie akcji, monitorowanie jej rozwoju
  • Analiza skuteczności kampanii, osiągniętych celów informacyjnych i sprzedażowych.

Jeśli poszukujesz profesjonalnego i przemyślanego programu lojalnościowego wraz z kompleksową obsługą, to jesteś w dobrym miejscu.